MOI OBSERAWORZY :

sobota, 3 marca 2018

Hina - Matsuri Doll



                               

                                                Zgodnie z kalendarzem Szarej Sowy -
                           

                                                                  Hina-matsuri – Święto Lalek,
                                Święto Dziewcząt, obchodzone w Japonii w dniu 3 marca.
                                 Jest to jedno z pięciu świąt sekku, przejętych z Chin.
                                 Hina-matsuri było świętowane już w epoce Heian   - Wikipedia


                                         Jedyna Japoneczka jaką ma dzisiaj też świętuje życząc
                                                                                      - Wszystkiego dobrego  :D

                                           









                           Znalazłam na YouTube - może ktoś zechce zobaczyć  dość ciekawe









20 komentarzy:

  1. Piękna Japoneczka. Bardzo ciekawa lalka. :) Filmik z chęcią obejrzę w wolnej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo, kolejne święto, o którym zapomniałam... A mam gdzieś nawet taki tyci-tyci zestawik z dworzaninem i damą dworu, byłby w sam raz... Twoja Japoneczka jest urocza i świetnie wpasowuje się w klimat święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja Japoneczka urocza!
    Filmik bardzo ciekawy. Obejrzałam z przyjemnością. Ileż to pracy i cierpliwości potrzeba, by stworzyć takie małe dzieło sztuki.
    Patent na prostowanie włosów zadziwiający😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... no właśnie :) tą cierpliwość mają chyba tylko Japończycy :)
      To ten patent na prostowanie chciałam Wam pokazać :D

      Usuń
  4. Śliczna lalka! A film widziałam już jakiś czas temu. Też mam lalkę geiko, ale nie jest oryginalna. Kiedyś mam nadzieję zdobyć nie tyle hina co isho ningyo. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocza ta Twoja Japonka. A filmik dosłownie genialny. Nie miałam pojęcia, że jedna lalkę robi tyle osób i że ciuszki składają się z tylu części. Nic dziwnego, że są drogie. Nie mniej bardzo bym chciała choć jedną damę dworu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ja to bym chociaż na żywo chciała takie cudo zobaczyć, dotknąć :)
      Dzięki <3

      Usuń
  6. Ewuś, ależ masz uroczą laluszę :O

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna Pani! Te lalki są tak wyrafinowany i elegancki! Dziękuję również za udostępnianie wideo, to jest bardzo interesujące zobaczyć, jak to jest robione. Będę go oglądać jutro z wiele uwagi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Video jest zarówno zaskakujące jak i bardzo interesujące :)))

      Usuń
  8. ileż maestrii i materii
    uskuteczniono przy tych
    postaciach - świetne są!

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje laleczki są zachwycające a film obejrzałam z wielkim zainteresowaniem :-)

    OdpowiedzUsuń

Masz ochotę wyrazić swoją opinię ? Napisz proszę :